Szaunakultúra

2019.10.28.

Szaunakultúra

Relaxáló, élénkítő, rehabilitációs, fitten tartó – tudtátok, hogy erre mind képes lehet egy szauna-program? Nyilvánvalóan a benntartózkodási időtől, a gyakoriságtól és az egyéni „kapcsolódástól” (mit kíván a testünk-lelkünk) függően váltható ki egyik-másik hatás, egy azonban biztos!, a szaunamenetek közti alvás nem javasolt.

A rendszeres szaunázók akár 4-5 alkalommal is szaunázhatnak egy nap, ennél többször azonban már nem javallott, hiszen a szív-, és érrendszer, valamint az ionháztartás számára jelentős terheléssel jár csakúgy, mint a mindennapos szaunázás.

Az ideális szaunázó idő tehát hetente 3-4 alkalmat, alkalmanként max. 3-4-szer 15 perc időtartamot jelent.

Mire figyeljünk a szaunázás során?

Az alábbiakban néhány fontos részletet osztunk meg, hogyan használjuk helyesen a szaunát, avagy szaunaetikett mindenkinek.

  1.       Jóllakottan és éhesen ne szaunázzunk.
  2.       Tisztálkodó zuhanyozással kezdjünk, de száraz testtel és lepedővel lépjünk a szaunába.
  3.       Papucsot hagyjuk a szaunán kívül.
  4.       A fürdőruhát szaunán kívül illik hagyni.
  5.       Textil alapanyagú textíliával betakarva lépjünk be a szaunába.
  6.       Ha a mezítelenséget választod, tudd „viselni”.
  7.       Minden esetben textíliára üljünk a szaunában.
  8.       Ne hangoskodjunk és kerüljük a vallási és politikai témákról való társalgást. Előbbi zavaró lehet szaunatársaink számára, utóbbiak feszültséget okozhatnak.
  9.       A merülőmedencét kizárólag zuhanyozást követően vegyük igénybe és merüljünk, ne ugorjunk.
  10.   Tiszteljük egymást, úgy helyezkedjünk el, hogy verítékünk ne csöpögjön szaunázó társainkra. 

(Forrás: szauna-szeansz.hu)

Hol tudok szaunázni a környéken?

Oázis Wellness Park, Szigetszentmiklós

AquaLand Termál-, és Élményfürdő, Ráckeve

Sziget Fitness Center, Szigetszentmiklós

Duna Relax & Event Hotel, Ráckeve

vissza